måndag 18 februari 2013

Project: Hair, part 2: hiding my inner blondie

Hihi. Project Hair satte jag visst igång med en riktig kickstart ;)


Igår kväll körde jag iväg till frisörkompisen A och lät henne göra litet magic med mitt hår et voilá - ett nyare, kortare hår på under en timme!
Mina hårtoppar var i URUSELT skick, så jag bad A klippa bort dem helt så mycket som det var nödvändigt och som det syns, så innebar det en hel del. Det kändes ändå skönt att höra att det endast var hårtopparna om var i uselt skick och att resten av håret verkar må relativt bra. Som tur växer håret tillbaks, eftersom det nog för tillfället känns väldigt kort ;)
Vad tycks?

Tittidii. Tukka-projektini sai todella räväyttävän potkun heti alkuun, kun suuntasin auton nokan eilen illalla kohti luottokampaaja-kaveri A:n kämppää. Istahdin peilin eteen ja annoin A:n upottaa sormensa hapsuihini (raukkaparka suorastaan järkyttyi siitä,, miten huonossa kunnossa latvat olivatkaan!). Oli kuitenkin huojentavaa kuulla, etteivät hiukse kauttaaltaan ole menetetyt, vaan että latvat ainoastaan olivat haperossa kunnossa. Alleviivaten: toooodella haperossa.
Väriä siis vaihdettiin taas tummempaan ja ne moneen kertaan manatut huonot latvatkin napsaistiin pois. Tukka onneksi kasvaa aika nopeasti takaisin, koska hiukset tuntuvat tällä hetkellä todella lyhyiltä aamuisiin verrattuna ;)
Mitä mieltä?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3