lördag 16 februari 2013

Project: Hair

Av dumt huvud får kroppen lida - ett faktum som jag tvingats godkänna och underteckna efter att ha insett hur otaliga experiment med varierande hårfärger och -stilar fått mitt hår att tunnas ut från en hästsvans till en råttsvans - i ett nafs. Now it´s time for change..

Det harmar mig otroligt mycket att mitt hår blivit så tunt, men tyvärr kan jag inte beskylla någon annan än mig själv för det. Alltså får jag också försöka åtgärda skadan själv och efter att ha gjort litet research på nätet har jag nu påbörjat ett projekt - en riktig stridsplan. Så voilá: med dessa medel försöker jag nu få tillbaks mitt förlorade hår:

  
Minua harmittaa sanoinkuvaamattoman paljon, että hiukseni ovat kiitos miljoonien värjäyksien ja kärventelyiden jälkeen ohentuneet hevosen hännästä rotan siimaksi - vieläpä lyhyessä ajassa! (Valitettavasti) En voi syyttää ketään muuta kuin itseäni, joten joudun itse myös korjaamaan tilanteen, eli kasvattamaan pehkoni takaisin. 
Lueskeltuani keskustelupalstoja ees taas ja puhuttuani ties kuinka monen ihmisen kanssa, olen nyt laatinut seuraavanlaisen sotasuunnitelman ja koonnut taistelukavereikseni moisen arsenaalin, jonka esittelen teille tässä alla. Paksut, ihanat hiukset, please come back..


Aptus Biorion: ett kosttillskott (innehåller bl.a. biotin) avsett för husdjur. Främjar pälsens tillväxt. Lemmikkieläimille tarkoitettu ravinnelisä, sisältää m.m. biotiinia. Tukee turkin ja karvojen kasvua.

Bioteekin Vahva D + samt mångsidig kost. D-vitamiini-lisä, sekä monipuolinen ruokavalio.

CoCoVi OptiMSM: ett organiskt svavel som stöder hårets och naglarnas tillväxt. Orgaaninen rikki hiusten ja kynsien kasvun tukemiseen.



Redken All Soft Schampoo & Conditioner: jag tvättar håret varannan dag med dess produkter och satsar så varsamt jag kan och lägger balsamet i handduksstorrt hår. Näillä kosteuttavilla tuotteilla pesen hiukseni joka toinen päivä niin hellävaraisesti kuin voin. Hoitsikan laitan nykyään AINA pyyhekuiviin hiuksiin.

 
Dessutom försöker jag undvika att fästa håret med hårsnoddar (vilka sliter håret otroligt mycket!) och strävar efter att variera frisyren dagligen, så att håret inte skall utsättas för slitage på ett och samma ställe hela tiden.
Olika spännen har visat sig vara en ganska bra lösning:

Afterwork-hairlook
...och ifall min stridsplan inte lyckas (läs: m.a.o ifall mitt tålamod inte räcker till) har jag för säkerhets skull kollat in Rapunzel of Swedens hårförlängningar ;)

...ja JOS sotasuunnitelmani ei nyt jostain kumman syystä toimisikaan (lue: eli jos pinnani uhkaa olla liian lyhyt), olen jo varmuuden vuoksi katsellut näitä Rapunzel of Swedenin hiusten pidennyksiä ;)  

3 kommentarer:

  1. Kyllä se tulla kasvaa, älä huoli (: Itse olen paininut ihan samojen juttujen kanssa ja oman tukan pilasivat nimenomaan pidennykset, joita en voi siis kyllä suositella kenellekään omien kokemusten perusteella.. Nyt kun en ole värjännyt tukkaa pariin vuoteen, alkaa sekin näkyä, eli hiukset toden totta vahvistuvat pikkuhiljaa. Kivaa viikkoa (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Juu iso kivi tipahti sydämeltäni kun kampaaja kertoi eilen tukkaani käsitellessään, etteivät ne ole(kaan) niin kärsineet kun luulin, vaan että ainoastaan latvat olivat saaneet kyytiä :) Yritän nyt kasvattaa näitä tunnollisesti ja suhtaudun varauksella mahdollisiin pidennyksiin ;)

      Radera
  2. Hejssan!

    funkar dedär djurmedicinen? är det säkert att äta av dem?

    h en som känner att håret mest av allt påminner en höbal

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3